לאכול אחרי אימון

מתאמנים רבים יודעים שיש חשיבות גבוהה למאכלים שאנו צורכים בתום האימון, ולו כדי לבנות את השרירים ולחזק את הגוף. אימון גופני, מכל סוג שהוא, בין אם מדובר בריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, או אימון במכון כושר, הם אימונים שגורמים למתאמנים לשחרר לא מעט אנרגיה ולשרוף קלוריות. ובתהליך טבעי, הגוף דורש לקבל את מה שהוא הוציא. מסיבה זאת, ברוב המקרים תחושו ברעב לאחר האימון, וגם אם אינכם רעבים – עדיין חשוב להקפיד לאכול באופן נכון ובריא.

במשך השנים נוצרו לא מעט מחקרים שעוררו דיונים רבים, על נושא האכילה לאחר האימון, לרבות מה מותר ומה אסור, ולא פחות חשוב מתי נכון לאכול. כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, יש משמעות לכל אחד מהפרטים הנ"ל, לא רק בשביל שתוכלו להרגיש שבעים אחרי האימון אלא גם בשביל שתוכלו להתאושש ממנו בצורה סדירה.

מדוע חשוב לאכול אחרי האימון ומתי נכון לעשות זאת?

במהלך האימון, כל אימון שהוא, אתם לא רק מוציאים אנרגיה ושורפים קלוריות, אתם גם עוברים תהליך של הרס השריר. אכילה נכונה ומנוחה מסייעת לשקם את השרירים, ולהכין את הגוף לאימונים הבאים. לכן יש חשיבות ניכרת למזון שתצרכו אחרי האימון.

בעבר הייתה טענה, שקיים חלון זמן מסוים בתום האימון שבו חייבים לאכול, אחרת אפקט תהליך השיקום ייפגע. היום המחקרים מלמדים שזה לא בהכרח כך, אך מאחר ובכל מקרה אחרי האימון אנחנו נוטים לחוש רעב קל, אז מוטב שלא לאפשר לגוף שלנו לחכות יותר מדי זמן.

לאכול אחרי אימון

מה צריך לאכול אחרי האימון?

יש לא מעט מתאמנים שמאמינים, שאם האימון היה אינטנסיבי, והוביל לשריפת אנרגיה גבוהה, אז לא יקרה שום דבר אם הם יאכלו כל דבר, אפילו אם מדובר, נניח, בבורקסים, גלידות או כל דבר משמין אחר. ובכן, זו טעות.

זו טעות, לא רק בגלל שאין בכך שום ערך תזונתי, אלא יתרה מזו, זה עלול לפגוע בהם, שכן מדובר במזון שלא עוזר לשקם את הגוף ולא תורם שום דבר מבחינה פיזיולוגית. מה שכן צריך לאכול אחרי אימון אלה חלבונים איכותיים, למשל, טונה, ביצים, יוגורט, וכן פחמימות אך איכותיות, לא כריכים ופחמימות ריקות, אלא עדיף לצרוך, למשל, שיבולת שועל או אורז. צריכה נכונה של מזון לאחר האימון תאפשר לגוף ליהנות ממרכיבים שונים שיכולים לעזור בתהליך השיקום וגם להוסיף לגוף ברזל, מינראליים ומרכיבים חיוניים אחרים.

חשוב מאוד שהארוחה אחרי האימון תשביע אותנו, אך באופן סביר, כלומר שאנחנו לא נתמלא יתר על המידה, מאחר וזה עלול לגרום לנו להרגיש לא טוב. כמו כן, השובע עוזר לנו לתפקד אחרי האימון בצורה סדירה.

לפני סיום נדגיש שתי נקודות משמעותיות:

הראשונה, אם אתם מתאמנים באופן רציני, משמעותי, רצוי מאוד להיעזר בגורם מקצועי שיעזור לכם לא רק באימונים אלא גם מבחינה תזונתית.

הנקודה השנייה שצריך לקחת בחשבון, יש הבדל בין האימונים ובין הפעילויות השונות, ומן הסתם הם ישפיעו גם על אופי התזונה לפני ואחרי האימון.

 

לא משנה אילו אימונים אתם מעדיפים, הקפידו לשלב בתפריט שלכם את המזונות האידיאליים ביותר, ואלה שיסייעו לכם לבנות את השרירים ולשקם את הגוף מנזקי האימון. בהצלחה.