איך נבצע מעקב אחרי הביצועים הספורטיביים שלנו?

איך נבצע מעקב אחרי הביצועים הספורטיביים שלנו?

הטכנולוגיה של העשור האחרון מדהימה ומשנה אינספור נדבכים בחיים, כאשר גם על תחום הספורט היא אינה פוסחת, אלא מבצעת פירואטים מרשימים ומסובבי ראשים, ועל כן אם פעם ספורטאים היו מנסים לדבוק בטבלת האקסל שהמאמן היה שולח להם במייל, מבלי שהתאפשר לבצע מעקב יעיל אחר רמת ההישגים, הרי שכיום החיים הרבה יותר פשוטים (וטכנולוגיים), משמע כן צריך להמשיך להזיע, אך כיום המעקב הרבה יותר יעיל ובו זמנית פשוט לתפעול.

לא מתחברים לטכנולוגיה?

אתם כבר רואים לא הכיוון הולך ואתם ממהרים להכריז שאתם ואפליקציות פחות מתחברים? ובכן גם עבורכם ישנו פתרון, אך הוא כצפוי דורש יותר מאמץ. ספורטאים מהסוג שלכם לא נשלח לחנות גדג'טים טכנולוגים, אלא פשוט לחנות שמציעה רכישת ציוד משרדי, וזאת כי עבורכם תספיק מחברת בעלת כריכה קשה, עט פשוט ומדגיש זרחני (בכול צבע שתרצו). אומנם פחות יעיל, אך מצד שני הרבה יותר חסכוני.

אפליקציות ייעודיות

אז מה מציעה הטכנולוגיה של היום? אפליקציות ייעודיות עבור אימונים, יומנים חכמים ואף תכנות אישי של אפליקציות. כך למשל חברת "טריינינג פיקס" מציעה שירותי אינטרנט חכמים וייעודיים עבור אימונים, הן עבור מאמנים והן עבור מתאמנים. באמצעות היומן החכם מתאפשר להגדיר יעדים, לעקוב אחר האימונים עצמם, לעקוב אחר העמידה ביעדים, לנתח את איכות האימון וכדומה.

שעון ספורט

שעוני ספורט

אם פעם בעת אימון אנשים פשוט היו מודדים לעצמם זמנים, הרי שכיום שעונים חכמים מציעים למתאמן הרבה יותר, ואף לא פעם מחליפים את המאמן הפרטי. פה נפרט שיש שעונים שמהווים השלמה לתוכנה בסמארטפון ושמציעים לא מעט אופציות חשובות. כמו כן, נציין שכיום אין מדובר בשעונים יוצאי דופן ועל כן התחרות מאוד גדולה, משמע חשוב לבצע השוואה בה מתייחסים לפרמטרים הבאים: משקל, נוחות, התמצאות אינטואיטיבית, מחיר, דיוק ואפילו רצוי להתחשב במראה, כי לאחר הכול מדובר באביזר אופנתי.

תוכנות חשובות

אז מה שעון יד לכאורה פשוט יודע להציע למתאמן? ג'י פי אס מובנה (עוקב אחר הפעילות), אפליקציות ניווט, הצגת אחוזי קרינה (רלוונטי עבור מי שמתאמן בחוץ), זיהוי נפילה (בו זמנית השעון מציע חיוג לאיש הקשר שהוגדר מראש), מעקב אחר שינה, כמות הקלוריות שנשרפו, בדיקת לחץ ברומטרי, מעקב אחר מספר צעדים, המלצה לתרגילים שרצויים לאחר מנוחה, המלצה מתי לקחת מנוחה, משך האימון, המרחק שעברנו, קצב ממוצע לקילומטר ממוצע, שינוי גבהים, חיישן פעימות לב וחשוב לא פחות, עזרי מוזיקה שמוצעים ישירות מתוך השעון, ולו בכדי שהאימון יעבור יותר בנעימים.

ראשית מתחילים

לבסוף נחזור כמה צעדים אחורה ונציין שיש מעקב מתקדם ויש מעקב בסיסי והוא מאוד חשוב עבור השלבים ההתחלתיים, בהם מנסים להתמיד בתוכנית האימונים. מה עושים? מתחייבים בפני עצמנו ובפני אנשים קרובים שמדי שבוע אנחנו מתכוונים להתאמן כך וכך פעמים ופשוט נמנעים מתירוצים. כאשר תסיימו חודשיים מלאים בהם עמדתם בהתחייבות שלכם אל מול עצמכם, תעברו שלב ותעניקו לעצמכם מתנה שתאפשר מעקב יותר מושכל – בהצלחה!

סגירת תפריט