הגיוס מתקרב: הכנה לקראת הכושר הקרבי היא לא מסובכת כמו שחשבתם

הגיוס מתקרב: הכנה לקראת הכושר הקרבי היא לא מסובכת כמו שחשבתם

תלמידי תיכון מועמדים לשירות הביטחון – היום הגדול שלכם מתקרב? ובכן, ממש בקרוב יגיע יום הגיוס בו תעלו על מדים ותתחילו תקופה של שירות המדינה בצה"ל. מי מכם שרוצה לשרת ביחידות קרביות וביחידות שדה ובמיוחד מי ששואף להגיע ליחידות המובחרות כמו סיירת מטכ"ל, שלד"ג, דובדבן, שייטת 13 וכן יחידות הסיור בחטיבות השונות – יודע עד כמה ההכנה הפיזית והכניסה לכושר היא קריטית – גם לקראת המיונים והגיבושים הכוללים הרבה מאד מבדקים פיזיים ויכולת מנטלית לעמוד בהם וכמובן לקראת השירות עצמו הכולל הכשרה קרבית פיזית לא פשוטה כלל. עם זאת, על אף שזה עשוי להישמע מעט מאיים לחלקכם, חשוב לדעת שההכנה בהיבט הזה היא לא מסובכת כמו שרבים נוטים לחשוב ושאם עובדים בצורה מסודרת ולפי דגשים מסוימים ניתן בהחלט להתכונן בצורה טובה לגיוס. אם גם אתם נמצאים לקראת הגיוס ולקראת המבדקים השונים שיעזרו לכם להגיע ליחידות המובילות, אנו רוצים לתת כמה טיפים להכנה פיזית יעילה ובאופן כללי לדבר על הכנה למיונים ולכניסה לעולם הצה"לי.

הדבר הראשון שצריך להבין: ההכנה לצה"ל היא לא רק פיזית

ישנה נטייה כזו לחשוב שההכנה לצה"ל צריכה להתמקד אך ורק בהעלאת הכושר וזו אחת הטעויות הנפוצות ביותר שקיימות אצל מלש"בים. צריך להבין כי ההכנה לצה"ל היא במידה רבה מנטלית מפני שמדובר במערכת צבאית שונה מכל מה שהכרתם עד עכשיו וכדי להצליח להשתלב בה כראוי צריך ללמוד אותה לעומק. את הדבר הזה צריך לעשות עוד לפני הצבא ובמיוחד לקראת הצו הראשון, בו תעברו מבדקים ומבחנים שיכריעו במידה רבה לאיזה תפקידים תוכלו להשתבץ ויעזרו לכם לקבל מיונים וזימונים ליחידות שמעניינות אתכם. לאתר שיעזור לכם בהכנה לחצו כאן והתחילו להכיר את השלבים הראשונים בצו הראשון ובשאר המיונים. מומלץ שלא להשאיר זאת ליד המקרה ולהגיע מוכנים ככל הניתן.

הגיוס מתקרב: הכנה לקראת הכושר הקרבי היא לא מסובכת כמו שחשבתם

כושר קרבי – תהליך הדרגתי

הדרגתיות ומתינות הן שתי מילות המפתח החשובות ביותר שאתם צריכים לזכור כשאתם מתחילים את ההכנה הפיזית לשירות. אף אחד לא נולד עם כושר קרבי מובנה וזה בהחלט לא משהו שניתן לרכוש בתור מספר ימים, כך שבהחלט ניתן להתחיל להתאמן מאפס. את האימונים מומלץ לעשות לפי סרגל מאמצים ולא לדחוף את עצמכם מעבר לנקודה בה אתם מרגישים שזה קצת יותר מדי. ההמלצה שלנו היא להתאמן בקבוצות ייעודיות לכושר קרבי עם מדריכים מנוסים שידעו לשים אליכם לב ולראות מתי צריך להרפות ואיפה אפשר דווקא לדחוף אתכם יותר. אם אתם מחליטים לעשות את זה לא דרך קבוצה, מומלץ לעשות את זה עם חברים כדי שתוכלו להשגיח אחד על השני. כדאי להיעזר באביזרי כושר שיעזרו לכם לנטר את האימונים וההישגים שלכם, וגם יעלו לכם קצת את המוטיבציה.

גם בהכנה הפיזית הצד המנטלי הוא החשוב ביותר

כשאתם מכינים את עצמכם לצבא מבחינת הכושר הגופני, מומלץ להסתכל פנימה ולא על אנשים אחרים סביבכם. תמיד יהיו כאלו שרצים מהר יותר מכם, בעלי סיבולת לב ריאה טובה יותר וכאלה שהם פשוט ספורטאים מעולים באופן טבעי. חשוב לדעת שזה לא מה שצה"ל מחפש. המערכת הצבאית מחפשת את הלוחמים שלא יוותרו לעצמם, את אלו שידעו להתמודד עם קשיים ואתגרים ובעיקר את אלו שלא ירגישו נחותים גם כאשר יש לידם ספורטאים טובים יותר. לכן במהלך האימונים שלכם חשוב לעבוד על הצד המנטלי ולהבין שגם אם לא הצלחתם לעמוד ביעד פיזי מסוים, זה לא הדבר שיכשיל אתכם בשירות או במיונים.

לסיכום הדברים – הכנה לצה"ל היא חשובה בכל ההיבטים וגם כושר קרבי זה משהו שכל אחד יכול להיכנס אליו עם הזמן ובצורה נכונה ומתונה. בהצלחה!