מתלבטים מה לאכול? הינה כמה רעיונות לנשנוש לאחר אימון

You are currently viewing מתלבטים מה לאכול? הינה כמה רעיונות לנשנוש לאחר אימון

המודעות ההולכת וגוברת לתזונה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא, הביאה רבים מאיתנו לאמץ שגרת חיים ספורטיבית, באימונים ביתיים או בחדר כושר, אך מלבד הפעילות הבריאה לכשעצמה, עניין התזונה הוא עניין לא פחות חשוב, במיוחד לאחר אימון ספורטיבי. אז אם גם אתם מתלבטים מה לאכול אחרי אימון, הכנו עבורכם כמה רעיונות.

מה עם התזונה?

אחרי שהצלחנו להתנתק מהמסכים ולצאת לפעילות ספורטיבית, ריצה, אימון או שחייה וחזרנו מזיעים, עייפים ומרוצים ונראה כי כאן נגמרה שעת הספורט שלנו, למעשה השרירים שלנו ממשיכים לפעול ולשחרר אנרגיה לאחר העומס שהופעל עליהם וכדי שהפעילות הספורטיבית שלנו תהיה יעילה ואפקטיבית, עלינו לדאוג עבורם לתזונה איכותית ובריאה. נושא התזונה לאחר פעילות ספורטיבית זכה להתייחסות רחבת היקף, במחקרים ומאמרים רבים, ובאמת כיום ניתן למצוא המון מוצרים המפורסמים כבריאים ומותאמים לספורטאים, כשהם מכילים בעיקר חלבונים ופחמימות איכותיות. אך לעיתים, האפשרויות הרבות דווקא עושות לנו בלגן בעיניים וגורמות לנו להתלבטויות היכולות להימשך שעות – מה אוכלים? מנת חלבון כמו בשר מעושן פרוס או ביצים וגבינות?

על מה חשוב להקפיד בתזונה לאחר אימון?

כאמור, קיימים בנושא לא מעט מחקרים ומאמרים מקצועיים, כאשר קיימת הסכמה כללית הנוגעת לרכיבים התזונתיים העיקריים אותם חשוב להקפיד לצרוך אחרי אימון והם, חלבונים, המשמשים בין היתר לבניית השריר ופחמימות איכותיות האחראיות על חידוש מאגרי האנרגיה.

יחד עם זאת, חשוב להקפיד על בניית תפריט מאוזן ומותאם אישית עבורכם – הן למבנה הגופני שלכם והן לאופי הפעילות הספורטיבית בה אתם עוסקים, כאשר צריכה לא אחראית ובלתי מבוקרת, יכולה לגרום לתוצאות ההפוכות מהמטרות שלכם.

רעיונות לנשנוש אחרי האימון

לאחר שהבנו את החשיבות שבתזונה בריאה אחרי אימון ספורטיבי ומהם הרכיבים העיקריים עליהם חשוב ומומלץ להקפיד שייכללו במוצרים שבחרתם, ניתן לעבור לנושא לשמו התכנסנו כאן – רעיונות לנשנוש אחרי האימון:

חתיכות פסטרמה

פסטרמה יכולה להיות בקלות ארוחה משביעה לחלוטין, אך אם נתמקד בפרוסות הפסטרמה, נגלה כי הן יכולות להיות נשנוש מושלם אחרי אימון. ניתן למצוא כיום מגוון סוגי פסטרמות – בשר מעושן פרוס, חזה עוף בגריל ועוד, כאשר כמות החלבונים הגבוהה ואחוזי השומן הנמוכים, יוצרים יחדיו את הנשנוש המושלם אחרי האימון.

יוגורט או גבינת קוטג'

מקור מצוין נוסף לחלבונים ופחמימות נמצא גם במוצרי החלב – יוגורט וגבינת קוטג' לדוגמה, כאשר מלבד זאת, שתי האופציות לנשנוש הללו מתאפיינות בחומצת אמינו, המסייעת לבניית והתפתחות השריר ובכמויות מופחתות של נתרן.

ביצים

אחד המאכלים הפופולאריים אצל ספורטאים וזאת בעיקר בשל כמויות הכולין הגבוהות, אשר מלבד תרומתו לבניית השריר, מסייע גם בשיפור תהליכי הזיכרון ומעבר תקין של השומן לכבד.

המתכון המנצח לאימון מושלם

בסופו של דבר, לתזונה יש תפקיד משמעותי בכל הקשור לשמירה על איכות החיים שלנו, כאשר ראינו כי היא חיונית בהחלט לבניית והתפתחות השריר לאחר פעילות ספורטיבית מאומצת ובאמצעות הנשנושים המומלצים שלנו, תוכלו לשלב בקלות בין תזונה בריאה לאימון יעיל ואפקטיבי.